EtusivuYhteystiedotTaloushallintoliittoKirjanpidon ABCOstajan Opas

Kirjanpidon ABC

eli mitä jokaisen pitäisi tietää kirjanpidosta

Kirjanpito on sitä, että kerätään ja järjestetään tositteet, rekisteröidään niiden tiedot tietyn menetelmän mukaan ja saadaan tulokseksi laskelmat yrityksen taloudesta. Kirjanpidon kokonaisuus muodostuu yrityksen tuotoista, kuluista, omaisuudesta, omista varoista ja veloista. Kirjanpito tuottaa tietoa yrityksen johtamista varten.

Otsikot:

Termit ja selitykset >>

Kirjanpidon järjestäminen >>

Tilinpäätös >>

Verotus >>

Arkistointi >>

Takaisin ylös

(c) Taloushallintoliitto ry

Marraskuu 2009 / Tekstiä koskevat huomautukset ja kommentit: sirpa.airola@taloushallintoliitto.fi

tracker